Implanty stomatologiczne - Szybki powrót do normalności !

Implanty zębów

Dzięki implantom stomatologicznym możemy odbudować uzębienie lub zmienić jego wygląd i uzyskać efekt naturalnych zębów.

Czym są implanty zębowe?

To niewielkich rozmiarów śrubki wykonane z materiałów bezpiecznych dla organizmu, które zastępują naturalne korzenie zębów. Na implantach wykonuje się prace protetyczne, czyli zakłada się tzw. sztuczne zęby, które wyglądają naturalnie i mają takie same funkcje co prawdziwe zęby. Implanty dają pewność, że wykonane na nich nadbudowy będą osadzone solidnie i trwale. Dzięki temu pacjentom nie grożą podrażnienia dziąseł ani inne, przykre dolegliwości.

Największe korzyści wynikające z wszczepienia implantów i założenia na nich prac protetycznych:

• Implanty zębowe zapewniają taki sam komfort i mają takie same funkcje, co naturalne, zdrowe zęby.
  • Przy użyciu implantów w DENTALPROTETICA, jesteśmy w stanie odtworzyć wszystkie brakujące zęby – od pojedynczych braków po całkowite bezzębie.
  • Z implantów mogą korzystać zarówno osoby z niepełnym uzębieniem, jak i pacjenci, którzy są niezadowoleni ze sztucznego uzębienia lub mają z nim problemy.
  • Implanty stomatologiczne są stabilną podstawą dla sztucznych zębów, które dzięki temu zachowują prawidłowe funkcje.
  • Przy ich użyciu możemy przywrócić naturalne funkcje żucia i swobody mówienia.
  • Implanty zapobiegają utracie kolejnych zębów oraz zanikowi kości.
  • Nie zmieniają rysów twarzy, a w przypadku braku uzębienia umożliwiają odtworzenie kształtu twarzy.

Jak wygląda zabieg wszczepienia implantów?

Wszczepianie implantów to zabieg z pogranicza stomatologii estetycznej oraz chirurgii szczękowej i protetyki. Jest bezbolesny. Najczęściej wykonuje się go w znieczuleniu miejscowym.

Czas jego trwania jest uzależniony od liczby wszczepianych implantów.

Implantację wykonuje się z użyciem neurochirurgicznego mikroskopu. Dzięki dużemu powiększeniu możliwe jest szybkie wszczepienie implantu, nawet w około 15 minut. Nie ma też konieczności wykonywania rozległych nacięć tkanek. Stomatolog nacina i odwarstwia odpowiedni fragment błony śluzowej, następnie przy pomocy specjalistycznych wierteł wykonuje jeden lub kilka otworów i wprowadza implant. Na koniec zaszywa odwarstwioną śluzówkę.

Naturalne jest, że po zabiegu występują się czasem niewielkie obrzęki w okolicach wszczepionych implantów. Zdarza się, że pojawia się też ból, który ustępuje po kilku dniach po zabiegu.

Jakie są przeciwwskazania do wszczepienia implantów?

Implanty stomatologiczne mogą być wszczepiane osobom dorosłym w przeróżnych przypadkach, jednak istnieją pewne przeciwwskazania do wykonania zabiegu. Są nimi przede wszystkim:

• ciąża,
  • zbyt młody wiek – poniżej 17. roku życia kości są jeszcze w fazie wzrostu, dlatego nie należy do tego czasu wszczepiać implantów,
  • zaawansowana osteoporoza,
  • nieunormowana cukrzyca,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • padaczka,
  • nowotwór,
  • AIDS,
  • narkomania,
  • choroba alkoholowa,
  • zły stan zębów, w tym m.in. próchnica, kamień nazębny, choroby dziąseł,
  • bruksizm, czyli nawykowe zgrzytanie zębami
  • stany zapalne w miejscu wszczepienia implantów,
  • za mała przestrzeń w zębodole, która uniemożliwia wszczepienie implantu lub za mała przestrzeń między zębami na umieszczenie korony zęba,
  • mocne pochylenie zębów w kierunku ubytku, które uniemożliwia wstawienie korony lub operowanie narzędziami w tracie zabiegu.

Zawsze przed rozpoczęciem leczenia i przeprowadzeniem zabiegu, dokonujemy dokładnej analizy uzębienia, a następnie, wspólnie z pacjentem, omawiamy przebieg całej procedury, plan leczenia i przewidywane efekty. To, jakie będą kolejne etapy leczenia, uzależnione jest m.in. od warunków kostnych pacjenta oraz zakresu odbudowy protetycznej.

Dlaczego my?
Przede wszystkim zadowoleni PACJENCI!
DENTALPROTETICA to zespół ludzi wysoko wykwalifikowanych w swoich dziedzinach.To właśnie nasi stomatolodzy i ortodonci dbają o to, aby przeprowadzany zabieg leczenia lub wybielania zębów był szybki, bezbolesny i przebiegał w miłej atmosferze.